En tur med Erica.

Jag kom precis hem från en härlig båttur på Varpen. Jag måsta tyvär tacka nej till Orbaden idag, men det var nätt och jämt att det här slog det. Det var bara en sak som fattades, mupparna som Frida uttrycker sig.Men jag hade väldigt trevligt ändå med den lilla delen av släkten som hade samlats. Vilket inkluderar min halvberusade farbror(som ramlar i båtar och visar röven för hela Risöns befolkning), faster, mamma, pappa och helen.
Det som var det charmiga med allt var att vi kom med vår tuffande motor medans andra körde förbi i en garanterat mycket högre hastighet.
Vi stannade till vid Risön, där vi självklart svalkade oss i alla fall ett dussin gånger och stekte på bryggorna.
Men det blev en till debut för mig mitt i alltihopa, jag fick styra den hembygda färjan in mot Långnäs! Tjoho vad jag är bra!

Och jag tror minsann att jag kan ha sett en viss Erik Kalsson på vattenskidor? Kan jag ha sett rätt tro?



Risön.




Han heter Kjell tror jag, en ny polare vi stötte på.



Båten som min farbror har byggt, och en fin skräppåse som förstörde nostalgin lite.




Helen.



Är nog den pampigaste båten vid Långnäs. Och jag tittade in i den! Inte så pjåkigt.



Den vackra sommarsolen som vi har blivit så bortskämd med.



Till sist, fränaste kortet hittills. Jag kör! Gubben på hörnet är snygg han med.


Kommentarer
Postat av: Anna

Fan, vad mysigt det såg ut... Hoppas att ni hade en kanondag!! Kram

2009-06-28 @ 09:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0